Eller sveler, lapper. Kall det hva dere vil!

Veldig enkel oppskrift.

Tok 3 egg, 75 gram hvetemel, 3 SS sukrin, 5 SS Kefir og 1 ts natron.



 



På toppen har jeg brukt blåbærsyltetøy, banan og den nye philadelphia typen med sjokolade! Yummmmyyy




Har fått tilbake lysten til å blogge igjen jeg, tror jeg. Men bare bittelitt altså ;) Greit å ha bloggen iallefall, kommer ikke til å slette den. Veldig moro å gå tilbake i tid og se hva jeg gjorde i fjor osv :))

I går leste jeg Carolines/Fotballfrues blogg og kom over en iskaffe oppskrift! Og den kunne virkelig ikke ha kommet på et bedre tidspunkt. Om sommeren er det en av favorittdrinkene mine, og jeg har cravet det nesten hele uka i denne sommervarmen. Så i dag fikk jeg handlet inn alt jeg trengte og prøvde meg frem, og den ble super god! :D









Tenkte å dele oppskriften med dere her, dette er altså Fotballfrues oppskrift :) 

Du trenger:

3 dl. kokosmelk

2 dl. helmelk

1 dl. fløte

2 ss kesam (dette droppet jeg)

2 ss sukrin+ eller 4 ss vanlig sukrin

4. doble espresso (eller gjør som meg, ta 5-6 små kopper sterk vanlig kaffe)

Isbiter

Så er det bare å mikse alt sammen i blenderen, toppe med masse isbiter og NYT! Veldig, veldig god og veldig mettenes!

 




Jeg føler nesten at bloggen har blitt en MATblogg. Bare sjekk ut de siste innleggene mine! Mat, mat og atter mat. Men så er jeg jo kanskje i overkant interessert i mat da........... Pytt pytt.

Har endelig prøvd meg på å lage quesedilla's og HERREGUD, hvorfor har jeg ikke gjort det før?! Sinnsykt digg.



Du trenger tortilla wraps.



Steker kyllingfilet i små biter. Legger på ost på HALVE tortillaen, tar deretter på chunky salsa på halve, litt paprika og enda litt ost. Bretter over den andre halve delen



Og steker dem til osten har smeltet.



Legg på en god dæsj med creme fraice/lettrømme/RØMME for de som vil det, og guacemole <3 og NYT!















Ble hjemmelaget pizza på meg i dag. Faktisk min aller første som jeg har laget helt selv! Ja, utenom deigen da, den kjøpte jeg ferdig.....hehe.

Det smakte nyydelig, fikk t.o.m. en melding fra pappa om at den var god! DET er koslig å høre det. Elsker å lage mat når jeg er alene hjemme.

Idag var den siste jobbdagen for meg denne uka, i morgen skal jeg nemlig noe veldig, veldig gøy. Noe jeg har ventet på over i en måned nå faktisk! Det bli så deilig....ahhhh. Skal vie et eget innlegg til det etterpå eller i morgen tenker jeg :) woho!

Nu er det Paradise tid. Og seriøøøøøøøøøøøøøøst, klarer ikke falskheten til Victoria lenger...blir KVALM! Yeah, yeah, det er et spill, men man skal da søren meg OPPFØRE seg!



Nå bærer det av til trening, men først må man jo spise. Og da gjelder det å ikke spise alt for mye for da blir du så tung og stinn! Også må man passe på å få i seg karbohydrater så man yter bedre. Jeg har testet ut det å ikke spise noe særlig med karbohydrater før trening og å få i seg en fin dose med det før man trener og jeg kjente det VELDIG godt på kroppen min. Jeg orket absolutt ikke like mye og på slutten av treningen så følte jeg meg kvalm, svimmel og dårlig.... Og slik skal det altså ikke være.

Derfor er smoothie før en treningsøkt bra å få i seg.

Jeg pleier som regel å bruke det samme hver gang men det finnes jo uttalige forskjellige kombinasjoner der ute!


Her glemte jeg å ta bilde av kornet. Banan + korn er kjempe viktig ingredienser. Jeg pleier å kjøpe inn en del bananer for deretter å kutte de opp og fryse de ned. Dermed har jeg alltid banan tilgjengelig, for de blir så fort brune og fæle når de bare ligger der!



Antioksidanter






Tada! All done!






Jeg har brukt vegetarhamburgere! Merket er "Hälsans kök". Fåes kjøpt i helseforretninger, Meny og SmartClub.

Her brukte jeg ett hamburgerbrød i stedenfor to! Sparer mange kalorier på det.

Thousand Island Light istedenfor vanlig, MYE sunnere og smaker akkurat likt!

Skrelte gulrøtter istenfor pommes frites. Det metter mye :)

Kunne du tenkt deg å prøve dette en gang? Eller kanskje du allerede gjør det?